fredag 20 augusti 2010

P.L.Y.M.O.U.T.H.

Som ni märkte, så blev det inget inlägg igår. För det första så glömde jag bort det, för det andra var det för sent när jag väl kom på det, och för det tredje så hade jag verkligen ingenting att säga igår. Jag vill inte direkt påstå att jag har det idag heller, utan det får bli en liten bit poesi och låtlistan på ett album jag har fått hem, som jag just nu lyssnar på.

Album: Roadrunner records - Annual assault (2008)
Låtlista:
01. Slipknot - All hope is gone
02. DragonForce - Heroes of our time
03. Opeth - Porcelain heart
04. Machine Head - Halo
05. Airbourne - Runnin' wild
06. Soulfly - Unleash
07. B.S.C. - Soulcreek
08. Killswitch Engage - The end of heartache (Live)
09. Cavalera Conspiracy - Sanctuary
10. T.P.M. - Hard times
11. Nightwish - Bye bye beautiful
12. DevilDriver - Clouds over California
13. Dream Theater - Constant motion (Live)


Vampyrer - 14 mars 2007
Hon hoppar upp och ned med klänningen fladdrande kring anorexian, och stövelklackarna smattrar mot asfalten. Det är kallt... någonstans tutar en bil... någonstans sover barn...

Och här kommer räddningen, i en vit BMW med skrikande däck. Grabbar tag i hennes blåbleka överarm och släpar bort henne.

Det luktar hundmat och fukt i lägenheten, och i sängen är lakanen redan tilltrasslade och blottar skumgummimadrassens gulfläckiga tyg. Men hon har sätt värre, och det känns tryggt.

Fingrarna runt halsen suger ur ljuset ur hennes synfält. Hon tänker på vampyrer och döda kråkors kalla klor. Under huden brister små blodkärl när pannan gång på gång kolliderar med väggen, rytmiskt...

"Det finns smärtor som är lättare att hantera än andra."

Efteråt... hennes andedräkt klibbar mot fönsterglaset, och på himlen lyser en ensam stjärna till ingen nytta. Pengarna i handen... prassel. Hon stoppar dom i munnen, och behåller dom där ett tag, tills de är blöt pappersmassa som går lätt att svälja ned, för att spara tid...

Utanför... ensam och fingrarna i halsen, skvalande spyor mot tegelfasaden. Vibrerande, konstgjord puls från en nattklubb och kylans nålar i armarna... hon skrattar... hon börjar om från början.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar