onsdag 18 augusti 2010

Somewhere, there's a guitar gangster lighting a smoke...

Har knappt ingenting att säga idag, men det är väl lika bra att försöka uppdatera varje dag...

Den här dagen har bestått av sovande tills klockan sent. Åt frukost, kollade lite på tv, sen gick jag till en kompis. Stannade där en stund på några cigaretter och lite kaffe. Gick sedan hem igen och började lyssna på musik. Blev lite HammerFall i början, men sen dess och fortfarande nu, är det Volbeat. Jag är på en live inspelning just nu, Love at Rock am ring 2010, mycket bra skiva. Istället för att han tillägnar Sad man's tongue till Johnny Cash som vanligt, säger han istället till publiken att den spelas till minne av Ronnie James Dio, må han vila i frid.
Jag har en hel del med Volbeat nu faktiskt. Jag ska köpa en hel del också, bland annat på Sweden rock shop. Det blir skivor, singlar, t-shirts och långärmade tröjor. Blir även en julklapp till en kär vän därifrån också.

Så mycket mer att säga har jag inte, så det får bli listan på det med Volbeat jag har istället. - God kväll!

A warrior's call (2009) - CDS
Beat the meat (2004) - Demo
Guitar gangsters & Cadillac blood (2008) - Studioalbum
Live 2007 - Sold out (2008) - Live album
Live at Pinkpop (2009) - Live album
Maybellene i Hofteholder (2008) - CDS
Rock am ring (2010) - Live album
Rock the rebel / Metal the devil (2007) - Studioalbum
The strength, the sound, the songs (2005) - Studioalbum
Wacken open air (2007) - Live album

Jag har även låten Fallen, som nu är släppt som singel. I den singeln finns en annan version av Fallen, A warrior's call och en låt kallad Rebel angel. Tyvärr har jag inte fått tag på dom låtarna ännu.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar